sobota, 30 kwietnia 2011

Babka z nutellą


Ta babka jest dla wielbicieli czekolady i zakalca;) Już nie pamiętam kiedy wyszedł mi zakalec i jakoś nie wierzyłam tym wszystkim komentarzom zamieszczonym pod tym przepisem. No ale okazało się, że musiałam uwierzyć. Zakalec wyszedł jak się patrzy i bardzo szybko zniknął;) Przepis pochodzi ze strony mniammniam.


Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki
  • pół szklanki 18% śmietany
  • kostka masła
  • pół szklanki mleka
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół szklanki cukru
  • 3 łyżki rumu lub olejek rumowy
  • cukier waniliowy
  • 20 dag nutelli
  • szczypta soli

Miękkie masło utrzeć na pulchną masę. Tak samo postąpić z jajkami, cukrem i cukrem waniliowym. Potem połączyć utarte masło, masę jajeczną, mleko i śmietanę oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Po dokładnym wymieszaniu podzielić na dwie części. Do jednej dodać rum, a do drugiej nutellę. Formę na babkę wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Wkładać do niej na przemian ciasto rumowe i ciasto nutellowe. Piec około 1 godziny w nagrzanym piekarniku w temperaturze 170 stopni C. Po upieczeniu i wystudzeniu dowolnie udekorować. U mnie polewa czekoladowa i płatki migdałowe.


Smacznego;)

5 komentarzy:

Trzcinowisko pisze...

Zakalce znikają czasem najszybciej:D

Anonimowy pisze...

Moja świeczka!:D A ciasto z zakalcem-moje ulubione ;)

Paula pisze...

uwielbiam zakalce! a babka zapowiada się wybornie z tą nutellą :)

asieja pisze...

oj, baba wygląda pięknie:)

gianasisters pisze...

dziękuję;)))