czwartek, 19 maja 2011

Murzynek z kremem serowym





Ten przepis znalazłam na blogu Fabryka przepisów i od razu mi się spodobał. Takiej wersji murzynka jeszcze nie jadłam. Ciasto wyszło przepyszne, cięższe od typowego murzynka, ale nie tak jak brownies. Całości dopełnia krem na bazie serka z rumem. I cóż więcej do szczęścia potrzeba;)))


Składniki na ciasto:

  • 1 i 3/4 szklanki cukru
  • 250 g masła
  • 60 g kakao
  • 1/2 szklanki mleka lub wody(u mnie mleko)
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki jogurtu greckiego

Z cukru, masła, kakao i mleka gotujemy polewę. Gdy zacznie się gotować zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze przez około 5 minut. Polewa ładnie się połączy i zgęstnieje. Następnie odstawiamy, aby przestygła. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy ostudzoną polewę, może być lekko ciepła (zostawiamy około 1/2 szklanki polewy), potem kolejno żółtka i jogurt. Dokładnie mieszamy. Ubijamy pianę z białek i delikatnie mieszamy z masą czekoladową. Przelewamy ciasto do tortownicy o średnicy 20–23 cm, wysmarowanej masłem i oprószonej mąką (można też spód wyłożyć pergaminem). Pieczemy ok. 50 minut, do „suchego patyczka” w temperaturze 175 stopni C. Ja swoje piekłam 65 minut, ale to zależy od piekarnika.


Składniki na krem:
  • 200 g masła(warto wyjąć wcześniej żeby dostatecznie zmiękło)
  • 400 g białego serka(ja użyłam naturalnego z Biedronki)
  • 100 g cukru pudru
  • 2 łyżki rumu(ja wolę wyraziste smaki dlatego u mnie 4)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii(użyłam olejku waniliowego)

Masło z cukrem pudrem ubijamy na puszystą masę. Dodajemy wanilię, rum, następnie porcjami serek. Całość dokładnie mieszamy, ale tylko do połączenia składników.


Ostudzone ciasto kroimy na 3 krążki i przekładamy kremem, zostawiając krem również na wierzch ciasta (należy krem podzielić na 3 części). Murzynka wkładamy do lodówki. Gdy krem już się schłodzi polewamy wierzch pozostałą polewą. Schładzamy go ok. 30 minut w lodówce i podajemy.



Smacznego;)




3 komentarze:

Marzena pisze...

Pychaaaaa! mniam!! :D

zauberi pisze...

pysznie wygląda :)

Izaa pisze...

za murzynkiem samaym nie przepadam...ale taki z kremem by mi na pewno zasmakował..;)