wtorek, 17 maja 2011

Królik duszony w cebuli



Jeszcze przed świętami weszłam w posiadanie mrożonego królika i coś trzeba było z nim zrobić;) Postanowiłam trochę przewertować moje książki kucharskie i oto jest. Pyszny, kruchy, po prostu rozpływa się w ustach. A do tego ta duszona cebulka. Przygotowanie dania trochę czasu zajmuje, ale naprawdę warto. Przepis pochodzi z książki "Kuchnia polska" Ewy Aszkiewicz, ale zamieszczam go z moimi zmianami.


Składniki:
  • 1 kg mięsa z królika podzielonego na części
  • 3 cebule
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 5 ziaren czarnego pieprzu
  • mielony biały pieprz
  • oliwa
  • 0,5 l rosołu(może być z kostki)

Oczyszczone mięso wycieramy ściereczką obficie skropioną octem, nacieramy solą i oprószamy białym pieprzem. Na spód brytfanny wlewamy 2 łyżki oliwy, rozkładamy porcje mięsa, wierzch polewamy oliwą i wstawiamy do nagrzanego do temp. 160 stopni C piekarnika. Gdy mięso zacznie się rumienić posypujemy je pokrojoną w cienkie piórka cebulą, podlewamy rosołem, przykrywamy, wstawiamy z powrotem do piekarnika i dusimy do miękkości(trwa to około 1-1,5 h w zależności od piekarnika). Podajemy z ziemniakami i sałatą ze śmietaną.






Smacznego;)


2 komentarze:

kasandraa6 pisze...

ciekawa jestem smaku tego królika

belgia od kuchni pisze...

Tez jestem wielka fanka krolika ;))