środa, 23 lutego 2011

Babka kolorowa

Tą babkę znalazłam u Dorotki. Spodobały mi się te kolory. Były takie żywe, głębokie. Niestety  w mojej babce już takie nie były;) Dobrze, że przynajmniej smak był rewelacyjny. Ciasto wyszło słodkie, ale nie za bardzo, bo kisiele nadają mu lekko kwaskowy posmak. Babeczka ładnie wyrosła i po upieczeniu nadal jest wilgotna.

Składniki:
  • 250g masła o temperaturze pokojowej
  • 6 jajek
  • 1-1,5 szklanki cukru(dałam tylko 1)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 cukier waniliowy(16g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju słonecznikowego(użyłam rzepakowego)
  • 1 kisiel cytrynowy
  • 1 kisiel wiśniowy(u mnie żurawinowy + czerwony barwnik spożywczy)
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 szklanki suchego maku

Masło utrzeć do białości. To zrobiłam ręcznie, a później w ruch poszedł mikser. Dodawać po jednym żółtku i ucierać. Potem dodać cukier, cukier waniliowy i dalej ucierać. Potem dodać olej i dalej ucierać. Następnym krokiem jest wsypanie przesianej mąki z proszkiem do pieczenia  i dokładne wymieszanie. Na samym końcu dodać ubite na sztywno białka i bardzo delikatnie wymieszać. Podzielić ciasto na 4 równe części. Do każdej z osobna dodać: kisiel cytrynowy, kisiel wiśniowy, kakao i mak. Delikatnie wymieszać.
Formę z kominkiem o średnicy 23cm wysmarować masłem i wysypać kaszą manną lub bułką tartą. Ciasto wyłożyć do formy jedną warstwę na drugą, w dowolnej kolejności. Piec około 50 minut w temperaturze 170 stopni C(sprawdzić patyczkiem).


Brak komentarzy: