niedziela, 15 stycznia 2012

Pierogi leniwe



Moim debiutem pierogowym były pierogi leniwe. I żeby być tak do końca szczerym, to są to na razie jedyne pierogi jakie zrobiłam;) Robiłam je już kilkakrotnie, a bazowałam na przepisie znalezionym na MniamMniam. Jednak przepis, który podaję to już efekt końcowy moich eksperymentów;) Pierogi wychodzą bardzo serowe i bardzo smaczne. A posypane cukrem to już niebo w gębie;) Z podanych składników wychodzą 2 bardzo duże porcje albo 3 średnie. Polecam;)

Składniki:
  • 80 dag sera białego(zawsze używam twarogu)
  • 2-3 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 1 cukier waniliowy
  • szczypta soli

Twaróg przepuszczamy przez maszynkę, ale jak nam się nie chce, to wystarczy ugnieść praską do ziemniaków. Dodajemy jajka, sól, cukier waniliowy i tyle mąki, by zagniecione ciasto było elastyczne, ale nie twarde. Odrywamy po kawałku ciasta i formujemy z niego wałeczek, który następnie spłaszczamy i nożem po skosie kroimy pierogi. Wrzucamy je na osolony wrzątek, a wyciągamy chwilę po wypłynięciu na powierzchnię. Podajemy od razu na stół posypane cukrem.


W trakcie przygotowań:



I po ugotowaniu:


Smacznego;)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

U mnie wyszłaby jedna porcja :))
Dawno nie robiłam leniwych, dzięki za przypomnienie.

FDJ (Fan Dobrego Jadła) pisze...

Nie powiem, wygladaja smakowicie :)
To teraz czekam na szare kluski z okrasą :)