środa, 18 stycznia 2012

Babka ajerkoniakowa



Dzisiaj sobie uświadomiłam, że mija rok odkąd zaczęłam prowadzić tego bloga;) Z tej okazji zapraszam Was na przepyszną babkę. Jest to tylko propozycja dla osób pełnoletnich, gdyż babka zawiera sporą ilość alkoholu i jest on wyczuwalny w smaku. Ciasto ma fantastyczny karmelowy kolor, jest wilgotne, a jednocześnie, jak to babka, pozostaje sypie. Tylko ostrzegam, że z podanych proporcji wychodzi naprawdę spora ilość ciasta - oryginał przeznaczony jest na minimum 2 litrową formę. Ja upiekłam w dwóch foremkach, jednej babkowej i w małej keksówce. Przepis pochodzi z dwumiesięcznika "Ciasta na stół".

Składniki:
  • 15 dag mąki pszennej
  • 10 dag mąki ziemniaczanej
  • 1 mały proszek do pieczenia
  • 25 dag cukru pudru
  • 2 cukry waniliowe
  • 250 ml oleju słonecznikowego
  • 5 jajek
  • 250 ml ajerkoniaku(u mnie kawowy)

W dużej misce wymieszać obydwie mąki, proszek do pieczenia, cukier puder i cukry waniliowe. Następnie wlewamy olej i miksujemy. Nie przerywając miksowania wbijamy po kolei jajka i dodajemy ajerkoniak. Wszystko musi być dokładnie wymieszane. Formę do pieczenia wysmarować masłem i wysypać mąką lub kaszą. Wlewamy do niej ciasto i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w temperaturze 170 stopni C przez około 50 minut. Wystudzoną babkę oprószyć cukrem pudrem.





Smacznego;)

Brak komentarzy: