czwartek, 26 stycznia 2012

Zapiekanka twerska



Kilka dni temu dotarła do mnie przesyłka, a w niej następna książka do kolekcji kucharskiej;) Książka nosi tytuł "Kuchnia rosyjska" i została napisana przez Innę Łukasik i Agnieszkę Sado. Objętościowo jest ogromna, bo ma aż 872 strony, ale ma jeden minus - fotografii w niej tyle co na lekarstwo. Jestem wzrokowcem i jem oczami. Poza tym lubię wiedzieć czego się spodziewać, a przy tej lekturze trzeba się zdać na własną intuicję, co nie znaczy, że nic nam nie wyjdzie;) Postanowiłam od razu coś wypróbować, a że w zamrażarce zalegały mi filety rybne, padło na tę zapiekankę. Przepis mało skomplikowany, szybki, a efekt końcowy przerósł moje oczekiwania. Nie wiedziałam przecież czego się spodziewać. W rezultacie wyszła pyszna rybka pod pierzynką a'la omlet;) Gorąco Wam polecam;)

Składniki:
  • 600 g filetów rybnych świeżych lub mrożonych(u mnie mrożony mintaj, musimy tylko pamiętać, by mrożonej ryby wagowo było trochę więcej, bo po odmrożeniu traci ona znacznie na wadze)
  • 8 jajek
  • 2 szklanki mleka
  • mąka do obtoczenia
  • olej do smażenia
  •  sól
  • 1 pęczek szczypiorku

Filety świeże umyć, a odmrożone osuszyć papierowym ręcznikiem. Następnie posolić je, obtoczyć w mące i obsmażyć na rozgrzanym oleju z obu stron. Usmażone przełożyć do naczynia do zapiekania. Jajka roztrzepać z mlekiem, posolić i zalać rybę. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w 200 stopniach C przez 15-20 minut. Posypujemy posiekanym szczypiorkiem i zaraz serwujemy na stół.






Smacznego;)

2 komentarze:

Sue pisze...

Coś zdecydowanie dla mnie! :)

Mały Głodek pisze...

Ciekawy przepis! Trzeba przy najblizszej okazji wypróbować :)