piątek, 13 maja 2011

Grochówka




Za oknem wiosna w pełni, a ja tu z takim zimowym przepisem wyskakuję;) Ale z tą zupą to u mnie już tak jest, jak najdzie mnie ochota to nic mnie nie powstrzyma od jej zrobienia. Może stanowić główne danie, gdyż jest bardzo syta. Obowiązkowo z duuuuuuużą ilością majeranku;) Przepis jest mojego autorstwa, ale ile kuchni tyle przepisów.


Składniki:
  • 40-50 dag drobnego grochu(ilość zależy od gęstości, którą chcemy uzyskać)
  • 50 dag żeberek
  • 2 duże kawałki mocno wędzonej kiełbasy
  • kilka ziemniaków
  • sól, pieprz
  • majeranek


Mięso umyć i włożyć do garnka. Groch opłukać na sicie i dołożyć do mięsa. Całość zalać 4 litrami wody i zagotować. Po usunięciu szumowin doprawiamy zupę solą i pieprzem oraz kilkoma łyżkami majeranku. Gotujemy około 2 godzin. Groch musi się nam prawie rozgotować. W tym momencie dodajemy pokrojone ziemniaki i kiełbasę. Gotujemy do chwili, aż ziemniaki będą miękkie. Na koniec w razie potrzeby możemy jeszcze doprawić.






Smacznego;)

2 komentarze:

flowerek.com pisze...

Duya ilosc majeranku jest obowiaykowa. Sama wcyoraj jadlam grochowke. Czasami i wiosna czy latem smakuje jeszcze lepiej jak w zimowe dni.

Anonimowy pisze...

kiełbasa wygląda super