niedziela, 23 stycznia 2011

Muffinki pomarańczowe

Dzisiaj przepis na pomarańczowe muffiny śniadaniowe. Tak w każdym razie twierdzi Nigella Lawson w książce "Nigella gryzie". Ja je zrobiłam na podwieczorek i były przepyszne. Były bo już ich nie ma;))) Z podanych składników wychodzi 12 sztuk.

  • 75g  masła
  • 250g mąki
  • 25g mielonych migdałów(ja użyłam płatków)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75g cukru
  • skórka z 1 pomarańczy(nie dałam)
  • 100ml świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego
  • 100ml pełnotłustego mleka(u mnie 1,5%)
  • 1 jajko
W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki, a w drugiej mokre na końcu dodając rozpuszczone i wystudzone masło. Płynne składniki delikatnie wymieszać z suchymi, tak by powstało grudkowate ciasto. Wysmarować masłem formę na muffiny  i do każdego otworu nałożyć taką samą ilość ciasta. Piec w rozgrzanym piekarniku(200 stopni) przez około 20 minut.

Brak komentarzy: